Roadtrippen!

10 oktober 2018 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Ik ben nu al 5 dagen hier in Auckland. Het is hier goed en ik heb het zeker naar mijn zin. Ik ben vooral aan het wennen aan nieuw zeeand en ik ben bezig om alles in orde te krijgen dat wanneer ik een baantje tegenkom die te kunnen aannemen. Ik heb een Nieuw Zeelands telefoonnummer en een bankaccount geopend!

Aan het begin had ik het toch wel wat lastig hier zo ver weg. Het was moeilijk om aan te komen in zo’n grote stad en niks van houvast te hebben. Ik merkte dat het niet vanzelfs ging om met mensen gesprekken te beginnen en de sociale ik te zijn.

Mijn eerste dagen was ik vooral de stad verkennen, genieten van de prachtige parken en proberen bij te komen van mijn jetlag. Gisteren ben ik naar Rangitoto island geweest, dat is een vulkanisch eiland dat 600 jaar geleden is ontstaan. Het was een erg gave ervaring en een enorm mooi gebied waar ik heerlijk een dag lng doorheen heb gedwaald. Vandaag staat op de planning om naar Mount Albert te gaan, een plaatsje 30 min vanuit Auckland.

Ondertussen heb ik leuke medereizigers ontmoet waarmee de plannen gemaakt zijn om donderdag een roadtrip te beginnen. We gaan met ze 4en met de auto eerst naar Coromandel, het schijnt daar prachtig te zijn. Wat daarna de bestemming zal zijn zien we dan wel. We hebben het alle 4 wel gehad met de stad en willen meer van Nieuw Zeeland zien. Mijn plan was wel om werk te zoeken in Auckland maar dit laat ik dan gaan en wanneer ik tijdens de roadtrip een leuk baantje tegenkom blijf ik daar en ga ik werken. Ik heb enorm veel zin om het noorder eiland door te touren!

Groetjes daar in Nederland!

1. Hella:
    10 oktober 2018
    Wat leuk dat je contact hebt gemaakt en met hen op roadtrip gaat!
    Het is fijn om via je blog mee te reizen en leven met jou.
    Geniet! Liefs Hella