Tot ziens Nieuw Zeeland

25 maart 2019 - Lyttelton, Nieuw-Zeeland

Daar zit ik dan, mijn laatste avond in de campervan en op het punt om Nieuw Zeeland te verlaten. De campervan is verkocht en overmorgen vlieg ik naar Indonesië, Bali! 🇮🇩

Ik heb nu 3 maanden door het zuidereiland rondgereisd en terugkijkend op deze tijd kan ik zeggen dat ik opnieuw volop genoten heb en een wonderbaarlijk leven heb geleid.

Sinds dat ik in het zuidereiland zit ben ik eigenlijk gestopt met het schrijven van mijn blogs. Dit omdat ik het toch leuker vind om mijn avonturen op een persoonlijkere manier te delen en mijn blogs wat standaard werden. Toch blijf ik het leuk om mijn reis te delen en zal ik zeker niet stoppen met het schrijven op mijn blog.

Samen met Sam begonnen de avonturen hier. We zijn vertrokken richting de West Coast. Waar we aan het begin van onze reis vooral genoten van het elkaar opnieuw ontmoeten hebben we langzaam aan een manier van reizen gevonden waar we volledig elkaar aanvoelen en een geweldig ritme hadden. Iedere dag werden we wakker waar we keer op keer, dag na dag, alles uit onze dagen haalde en we de meest unieke avonturen beleefde. Wat is het toch bijzonder om dit zo samen met elkaar te beleven.

Vanuit de West Coast zijn we het noorden van het zuidereiland gaan reizen. Tot het moment waar op allebei onze bankrekeningen net genoeg geld stond om een brood van te kopen.. het werd maar weer eens tijd om te werken.

We hadden een werk hostel gevonden waar we konden werken op een wijngaarde en konden genieten van de mede-reizigers die zich daar bevonden. Na bijna 3 weken vol goed gezelschap, mooie avonden en lol op de wijngaarde zijn we weer verder gegaan. Onze laatste stukje roadtrip was begonnen. Sam had namelijk besloten om naar huis te gaan wegens heimwee. Zachtjes aan zijn we weer richting Christchurch gaan reizen. Wat een plezier we samen hadden, dag op dag was echt genieten. In Christchurch hadden we nog een festival bezocht en op de zondagmarkt de souvenirs gehaald. Voordat we het wisten stonden we dan weer op het vliegveld waar het allemaal begon. Na het mooie afscheid scheidde onze wegen en hadden we beide nieuwe avonturen voor ons.

Sam ging zijn leven weer een mooie draai geven in Nederland en ikzelf ging verder rondreizen door Nieuw Zeeland.

Ik had via Facebook 2 meiden ontmoet waar ik mijn reis mee voort zal zetten. Samen zijn we binnen 3 weken een loep gaan maken door het zuiden van het zuidereiland. Van talloze watervallen, zwemmen met dolfijnen, beklimmen van bergen tot hebben van de mooiste gesprekken onder de sterren, wat een tijd. Ik begon wel erg te realiseren dat ik toe was aan wat nieuws. Hoe wonderbaarlijk Nieuw Zeeland ook is, na het vertrek van Sam voelt het voor mij dat ook mijn reis door NZ zo zijn eind heeft bereikt. In Queenstown scheiden onze wegen weer en besloot ik om even een stukje echt alleen te reizen.

Ik begon aan mijn laatste stukje richting Christchurch. Al moet ik zeggen in deze week ben ik bijna niet alleen geweest. Wat leven we in een kleine wereld. Tijdens een hike ben ik 2 mensen tegengekomen waar ik wat dagen mee besteed heb. Hierna ben ik naar lake Pukaki gegaan waar ik vervolgens weer opnieuw een vriend tegenkwam. Samen zijn we gaan vissen en gaan genieten van de omgeving waar we ons in bevinden. Wat is het toch mooi om zo’n kring vol mooie mensen om je heen te hebben.

Eenmaal aangekomen in Christchurch ben ik bezig geweest met het verkopen van de campervan. Na 6 dagen is ze verkocht aan een local.

Morgen besteed ik mijn laatste avond hier met haar en zal ze mij in de ochtend afzetten op het vliegveld. Het blijft met verrassen hoe vriendelijk de locals hier zijn. Natuurlijk draag ik de campervan over aan haar, maar ze heeft me aangeboden dat wanneer ik ooit terugkom naar Nieuw Zeeland de campervan altijd voor mij klaar zal staan :)

Ik kijk er enorm naar uit om mijn reis voort te zetten in Indonesië. Het zal daar natuurlijk heel anders zijn maar dat kan geen kwaad!

1. Herman:
    27 maart 2019
    Avonturier! Mooi geschreven. Ik lees en voel dat je het goed hebt en bewust geniet van het leven. Ga door, blijf reizen, ontdekken en genieten.

Nu Indonesie en daar weer nieuwe ontdekkingen. Doe je goed mijn zoon!