Werk gevonden, auto gekocht en einde roadtrip!

1 november 2018 - Martinborough, Nieuw-Zeeland

Hey daar!

Het is al weer een tijdje geleden dat ik hier wat postte. Dus maak je klaar voor wat geweldige avonturen.

De dag na het voetballen hebben we Tauranga verlaten en begonnen we aan de trip naar Wellington. Na 2 uur rijden waren we in Rotorua. We hebben daar de hot pools bewonderd en zijn aan het meer op het strand gaan chillen. Helaas besefte wij ons aan het einde van onze dag dat we nog ons contract moesten tekenen voor de dag werken op de kiwifarm. Dus zijn we terug naar Tauranga gereden om daar ons contract te tekenen en nog een laatste avond te hebben met de mensen die we daar ontmoet hebben.

Nu gaan we dan echt weg uit Tauranga. We zijn in een dag naar Napier gereden. Toen we langs een plaatsje genaamd Taupo reden zag het er zo mooi uit dat we maar even daar zijn gaan lunchen aan het meer. Een enorm meer met op de achtergrond een berg zo hoog dat er op de top van de berg nog sneeuw lag. Geariveerd in Napier hebben we een mooie campsight gevonden aan de oceaan. Ik ben normaal niet zo’n fan van ‘s nachts wakker worden, maar ik werd die nacht wakker door het geluid van een enorme golf die klapte op het strand. Toen besloot ik om een strandwandeling te maken met een geweldig mooie sterrenhemel, was het zeker waard :)

De volgende dag zijn we in een keer naar Wellington gereden. Was nog wel spannend want we besloten om een tankstation later te pakken, waarvoor we 30 minuten door de bergen moesten rijden op een bijna lege tank. Toen we in Wellington aankwamen zijn we eerst in het hostel even gaan rusten. Uiteindelijk de avond begonnen met een kleine hike om op het mooiste plekje wat biertjes te drinken om ons voor te bereiden om een goed avondje uitgaan.

Zelfs zo goed dat Jack de volgende ochtend zijn vlucht had gemist. Gelukkig kon hij dezelfde dag nog een andere vlucht pakken. Een beetje uitbrakkend in de gezamenlijke ruimte was ik aan het kijken voor een auto om mijn eigen reis mee voort te zetten. Niet eens 2 uur later maakte ik een testritje in een Honda Accord die ik uiteindelijk heb gekocht! Mijn eerste auto is een echte lowrider. Eigenlijk niet handig voor in Nieuw Zeeland maar wel “stoer”:p

De volgende dag heb ik gelijk een matras gekocht om opgevouwen in de achterbak te doen, zo kan ik namelijk in mijn auto slapen. Later de dag nog even op het strand genoten om vervolgens in de auto te stappen, op naar Martinborough! Ik heb daar namelijk een baantje gevonden op een wijngaarde. Eenmaal aangekomen in de community was het even afwachten maar al gauw hadden we een erg leuke groep!

We zitten in een huis met 10 andere reizigers, en op de oprit staan ook nog 5 campervans waar nog 10 mensen in slapen. Het is een erg gezellige community dat we hier zo hebben. We hebben zelfs een huiskat, helaas voor mijn allergieën maar stiekem toch wel leuk.

Afgelopen zaterdag zijn we naar lake Ferry gaan vissen. Dat was echt enorm gaaf! Het is namelijk een plek waar de rivier en de oceaan elkaar ontmoetten, dus heel wild water! Er was een viscompetitie gaande dus de kans om wat te vangen was toch wel erg klein. Uiteindelijk nog wel op een quad gereden over het kiezelstrand!

Als het regent werken we niet, dus toen we afgelopen dinsdag een dagje vrij hadden zijn we met heel het huis naar een spa gegaan, even erg goed ontspannen hoor.

Het werk wat ik hier doe is erg verschillend ,eigenlijk al het werk wat je kan verzinnen op een wijngaarde. Ik vind het wel lekker om zo alleen te werken in de kalme omgeving dat een wijngaarde is. Te verdwalen in mijn gedachtes, langzaam bruin te bakken in de zon en naar goede muziek te luisteren.

Ik maak nu niet zo iedere dag geweldige dingen mee dus zal geen dagverslagen posten, zou namelijk wat saai zijn.

Ik hoop dat opa en oma zich niet al te veel zorgen gemaakt hebben. 2 weken zonder blog, ik vond zelf het ook lang hoor! 😘

Tot gauw!