2 weken weg, leef ik nog?

17 oktober 2018 - Tauranga, Nieuw-Zeeland

Hey daar!

Ik ben nu ondertussen al bijna twee weken weg uit Nederland. Het is hier echt prachtig. Ik geniet iedere dag en beleef de gaafste avonturen.

Vorige week donderdag begon de roadtrip, we vertrokken met ze 4e richting Coramandel. Dat was toch wel erg krap in de auto maar het maakte het ook gezelliger. We kwamen wat laat aan in Coramandel town, en hadden geen slaapplek en geen tent voor als we ergens gingen kamperen.

Uiteindelijk zijn we op de gok naar een DOC (camp sight) genaamd Earl’s paradise (girls paradise :p) gereden waar we al laat in de avond kwamen. Gelukkig had Earl voor ons een pre pitched tent staan die we konden gebruiken. Anders had het een slapeloos nachtje geworden.

Na goed wat borrels en een slechte nachtrust werden we wakker en hebben we een roadtriplid achtergelaten omdat hij een vlucht moest pakken. We hebben toen door de bergen gereden, leuke bays bezocht en vooral genoten van het vrije gevoel. Net voor sluitingstijd heb ik een tent kunnen scoren en dus waren we ready om in Waikawau op een DOC te kamperen. Een slaapt in zijn auto, een in zijn hangmat-tent en ikzelf in mijn “gewone” tent.

De volgende dag hadden we besloten om een hike te gaan doen! Na overtuigd te worden door de beheerders van het park zijn we gegaan voor de 4 uur lange hike. Erg gaaf uitzicht en een mooie route door de bossen. Bijna gevallen in meerdere riviertjes die we op stenen balancerend overbrugde. Gelukkig zonder kleerscheuren hebben we de hike overwonnen. We zijn na de hike weer verder gereden richting het zuiden. Waar we weer ergens op een DOC sliepen.

Na een keer wat laat wakker worden zijn we afgereisd naar de Cathedral Coves en de hot water beaches. Allebei alleen niet bezocht haha. Wel de gemstone bay bezocht, dat omdat we dan minder ver moesten lopen en tijd hadden voor de hot water beaches. Helaas ging het regenen toen we naar de hot water beaches wilde gaan. Toen besloten we om maar eens wat kilometers te maken en zijn we een stuk richting het zuiden te gaan. Na 3x een gesloten DOC tegen te komen en alle foute hits gespeeld waren konden we om 12 uur eindelijk onze auto klaarmaken en tenten opzetten.

Maandag zijn we naar Tauranga gereden. Dit is een wat grotere plek met veel werk. Er is een leuke sfeer hier, en het barst van de backpackers. Eenmaal aangekomen zijn we naar het strand gegaan en hebben we daar even gerust. Biertje gedronken, boek gelezen en binnenkant van onze ogen bewonderd. In de avond op tijd naar bed want ik had voor ons 3e een plekje gevonden waar we konden werken op een kiwi plantage.

Keurig optijd stonden wij om 07.45 op een kiwiplantage waar we gelijk konden beginnen. Wat achteraf de verkeerde kiwiplantage bleek te zijn maar alsnog waren we nodig. Het was een lang dagje werken en we hadden besloten om het baantje niet te nemen. Eenmaal klaar met werk zijn we gelijk met een andere backpacker naar Mount Maunganui (Vulkanisch eilandje) gereden om vanaf daar te genieten van de prachtige zonsondergang.

Vandaag zijn we de stad ingegaan en zijn we eigenlijk even een dagje wat rustiger aan aan het doen. We zijn toch wat moe en licht geïrriteerd. Straks nog even een potje voetbal doen met veel andere backpackers en dan kijken we wel wat we verder nog doen.

Onze avonturen als roadtrip-squat gaan wel al gauw tot een einde komen. Een jongen gaat zondag naar het zuideiland vliegen en de andere jongen gaat met de pont naar het zuideiland. Ikzelf blijf nog graag even op het noorden en ga dus straks zelf alleen door reizen en mocht ik ergens een leuk baantje vinden dan blijf ik daar wat langer. Ik kijk een beetje op tegen de break up, we hebben namelijk echt een leuke tijd zo samen. Ook ben ik een beetje gespannen om er straks dan weer even “alleen” voor te staan. Ook al weet ik dat ik mezelf makkelijk red.

Tot mijn volgende post!

1. P. Goverse:
    17 oktober 2018
    Hoi Maori man,

Je tong al een keer uit gestoken? Klinkt allemaal erg relaxed en hier in je thuisland is het bijzonder mooi weer met alle dagen boven de 20 graden.

Hartelijke groet,

Opa en Oma
  2. Sabine van de Boel:
    17 oktober 2018
    Hey avonturier,
    Dit klinkt allemaal alles behalve saai...
    Dat komt vast wel goed met jou enneh volgens mij was t toch ook de bedoeling om tussendoor ook aan t werk te gaan...Reizen, chillen, plezier maken en nieuwe contacten maken lukt jou heeel goed, ben ik niet bang voor. Dat komt wel goed, geniet ervan wereldreiziger!
    Love you, dikke knuf, je moeder 😘